1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

car overheated

Discussion in 'General Tech and Maintenance' started by arpee79, Sep 26, 2003.

  1. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    OK all was fine i went to work and i worked sorta LOL so im bored i start cleaning my engine polish here and there so i stuck my hand behind her intake manifold near the oil filter cuz the stupid main harnness barely reaches the knock sensor and the other 2 sensors and i tried to pulling it a bit to make it reach more,Can someone tell me what those sensors are and wich is wich i know the knock sensor is at the top green the other one has 2 connector and the bottom one has only 1,I think i accidently disconnected one of them thats why my car over heated so nasty i couldnt stick my hand back there to check the sensors and it dark out now so tommorow morning i will check it it took about 30 to cool of my FAN did not start at all i check the wires and nothing..............DO ONE OF THE SENSORS NEAR THE KNOCK SENSOR CONTROL ANYTHING DOING WITH THE RADIATOR FAN GOING ON?????
     
  2. kingwilly

    kingwilly Senior Member

    Messages:
    349
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 10, 2003
    Location:
    arizona
    ya the sensor that has 2 posts coming off of it is the fan thermoswitch..when you get it hooked up right could you tell me which post on the sensor you connected the yellow/green wire?...cuz i think i have mine backwards and my fan isnt coming on..if you need help let me know
     
  3. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    ok i will check wich one goes where i dont know either but probably dont matter I HOPE THATS WHAT CAUSED IT TO OVER HEAT please be that :worthy: :worthy: :worthy:

    If not then it either my fan thats fucked or the water pump and maybe even the MUGEN thermostat
     
  4. rudeludenotmeanthough

    rudeludenotmeanthough Senior Member

    Messages:
    1,406
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 29, 2002
    it stll shouldny have overheated. change your thermostat.
     
  5. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    What would make the radiator fan not turn on other then teh damn shit being broken it start overheating and the fan wont turn on its a 92 JDM civic radiator those half pint but its on my 90 civic SI HB so where are the relays for this model ,like can it be the relay thats making it not work or a sensor..................SHIT it was working fine yesterday


    HELP HELP HELP im stuck at home because it overheats this sux :worthy: :worthy:
     
  6. rudeludenotmeanthough

    rudeludenotmeanthough Senior Member

    Messages:
    1,406
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 29, 2002

    Change the thermostat. It shouldnt over heat just because the fan isnt coming on. Ok well, it will, but not extremely bad, especially if your moving. Something else must be wrong.
     
  7. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    OK i will change it but the fan is still not coming on what can it be thats causing it to not SPIN.
     
  8. kingwilly

    kingwilly Senior Member

    Messages:
    349
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 10, 2003
    Location:
    arizona
    did you connect all the wires yet?
     
  9. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    what wires the 2 fan wires yes they are connected if in the right order i dont knowcuz the original wires are black with a solid red line and the other is fuck i will take a pic and post so you can see the freaking mess i have.THNANKS WILL
     
  10. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    dammit i changed the relay and its not the relay i now the fan work cuz i tried it straight to the battery so it works and i know its the fan thats causing it to overheaqt cuz i turn the fan on when it was overheating and whaaala it cooled down.....so what else can be causing the fan not to turn on is it the sensor in the back will it matter if the to wires are backwards HELP HELP :worthy: :worthy:
     
  11. arpee79

    arpee79 Senior Member

    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Aug 9, 2003
    OK thanks all who help really thats to you WILL & RUDE^%^@#*@#* .....lol
    I found my problem wasnt the relay wasnt the thermostat nor the sensor all it was was a blow FUSE thats it 15a FUSE man things sometimes seem like big problems and result being little easy to fix things....

    WE LEARN as WE Go :werd:
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page