1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Few new parts for the Civic.

Discussion in 'Auto Multi-Media' started by jamesA, Nov 21, 2005.

  1. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,118
    Likes Received:
    1,016
    Joined:
    Aug 10, 2003
    I've been on a buying spree the past month or so...

    I've just sold my stock deck, so that money will eventually go to something... dunno what yet.

    Brian and I got to work on my speakers this Saturday afternoon. We found out that the stock front speaker size for my car were 5 1/4, and they WERE in fact the stock speakers still in my car. No wonder it sounded like garbage.

    A few pics from the install;

    We had to do a bit of cutting to get the 6.5s to fit.
    [​IMG]

    Me hooking up my 150w Kenwoods. Damn... I need to shave.
    [​IMG]

    I know, my car is dusty and uh... ashy.
    [​IMG]

    Overall shot of the stock grille which fit perfectly again, along with my new 3/4" tweeter.
    [​IMG]

    Passenger tweeter. These things own. Very loud. Very good sound quality.
    [​IMG]

    I got tired of it for the weekend and decided to hold off on replacing the rears which we noticed were 6x9 Blaupunkts. Don't ask, I'm replacing them anyway with Kenwood 6.5s. I don't care, because I'll reuse the 6x9s in my work truck.

    As for the rest of my parts, my brother came out and opened my trunk only to notice my STRUT TOWER BRACE I have been putting off. So he decided to do it for me. I need to cut back the material so that it fits around the bar.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Yes I know my trunk is messy.



    My only problem is I need to get the exhaust shipped back to RS*R so I can get the correct catback, after that's done I've got a whole list of parts that will be equipped all at once.

    My only other interior modification beside my shift knob.
    [​IMG]

    I'd like to get the exhaust off so that I can get up to the back of hte block and figure out how to get the oil pressure gauge hooked up. I have somewhat detailed instructions on how to do it.

    Megan Racing Hbrace.
    [​IMG]

    Megan Racing LCAs
    [​IMG]

    Skunk2 Short throw shifter.
    [​IMG]

    I want to get a gasket just incase we break mine and bolt my header on as well.
    I don't seem to have a picture of my DC Sports 4-1 header. Ah well, I'm sure you all know what they look like anyway.

    Sooner or later, I've been searching for the company that ports TBs for cheap as shit, and I can't find the thread or anything on the net about it. I'd like to get this ported over.
    [​IMG]

    Pretty soon I'll have a pretty nice set of bolt ons going on.


    I know I'll get criticized... so bring it on. I don't care. :)
     
  2. Battle Pope

    Battle Pope New Member

    Messages:
    10,279
    Likes Received:
    60
    Joined:
    Jun 22, 2004
    Location:
    Southern Oregon Coast
    That's a strut tower bar... not a swaybar. Other than that, nice lookin' batch of shit.
     
  3. VTECPOWER

    VTECPOWER Senior Member

    Messages:
    1,683
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Oct 6, 2003
    Location:
    Winchester, VA
    Nice!
    I may be joining the em1 crew.
    Who knows?
     
  4. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,118
    Likes Received:
    1,016
    Joined:
    Aug 10, 2003
    haha tell that to brian and my brother. :p
     
  5. brian11to1

    brian11to1 Senior Member

    Messages:
    9,203
    Likes Received:
    21
    Joined:
    Jan 9, 2003
    sweet,

    brians gay1!!
     
  6. 92CHB

    92CHB Senior Member

    Messages:
    707
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 23, 2004
    Location:
    Easthampton, MA
  7. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,118
    Likes Received:
    1,016
    Joined:
    Aug 10, 2003
    Holy Fucking Shit that's the link!

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  8. capone9399

    capone9399 Senior Member

    Messages:
    246
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 29, 2005
    Location:
    Scranton
    nice stuff and set up you have going on
     
  9. Seany-izzle

    Seany-izzle New Member

    Messages:
    7,738
    Likes Received:
    8
    Joined:
    Aug 25, 2003
    Location:
    In a fucking house.
    im looking to replace my rear speakers and door speakers as well in my 96, when you do the rears get back to me on how difficult it is and how long it took you and shit. if i read an article correctly, you need to remove the whole rear deak thingee... looks like a pain in the ass.
     
  10. phunky.buddha

    phunky.buddha Admin with a big stick Admin VIP

    Messages:
    28,465
    Likes Received:
    228
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    Dallas / Fort Worth, TX
  11. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,118
    Likes Received:
    1,016
    Joined:
    Aug 10, 2003
    Yeah. we got as far as unbolting just a single part of the top rear deck. I just didn't feel like taking the rest of the car apart. You have to take the rear seats out so you can unbolt the side plastic pieces, which curve up to the door jam. and only then can you get to the rear deck mounts. I gave up on it since it was coming up on 8 pm and I had some friends coming over.

    I was told that stock speaker sizes are 6.5" all the way around, and then I opened up my doors and they're 5 1/4", then we checked the rear deck speakers and they're 6x9s. But Crutchfield sent adaptor plates to put 6.5s in the rear.
     
  12. BodyDroppedNikes

    BodyDroppedNikes ...PENDEJO.... VIP

    Messages:
    10,593
    Likes Received:
    103
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    caught in a mosh...
    yeah it was fun figuring out shit and cutting his door to get those speakers to fit but after all the cutting, the fit pretty damn well. thank god for dremels. the rear speakers are going to be a decent project in itself. you gotta take out the back seat, take out the side pieces in the back THEN take off the rear shelf. pretty retarded way of having to go through that just to replace some damn speakers. we will get to it eventually. oh and his new door speakers sound AWESOME. cleanest sounding speakers ive heard in a long time :thumbsup:
     
  13. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    53
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    was i in oregon??? cuz this is word for word what i was gonna post. lol
     
  14. Battle Pope

    Battle Pope New Member

    Messages:
    10,279
    Likes Received:
    60
    Joined:
    Jun 22, 2004
    Location:
    Southern Oregon Coast
    that's... creepy. [​IMG]
     
  15. phyregod

    phyregod !!YTINASNI

    Messages:
    9,449
    Likes Received:
    225
    Joined:
    Jun 11, 2005
    Location:
    Central Texas

    I got the "wicked tuning" aluminum LCAs. Looked like the same thing but a tiny bit beefier. And the anno red will look good with my red painted struts... NOT.

    I'm going to win the FUGLIEST suspension award.. But it'll handle like whoa. [​IMG]
     
  16. tylonalsnifnfool

    tylonalsnifnfool Senior Member

    Messages:
    983
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 12, 2003
    Location:
    ny
    Last time i put 6.5's where 5.25's were supposed to go I couldn't roll the window down all the way. Glad it worked out for you.
     
  17. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,118
    Likes Received:
    1,016
    Joined:
    Aug 10, 2003
    Yeah after we cut the plastic out of the way we thought about that, so I rolled the window down, stuck the speaker in and pushed back. I didn't hear any clanking, so we installed it and tried to roll the window up and down. It didn't hit so we blew a sigh of relief and finished up.
     
  18. B16

    B16 Super Moderator VIP

    Messages:
    11,539
    Likes Received:
    534
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    yay area, CA
    Funny, I was going to type the same thing!

    Ya, dude. Hopefully someone has shown you what a sway bar is and how it works.
     
  19. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,118
    Likes Received:
    1,016
    Joined:
    Aug 10, 2003
    This is a swaybar. http://www.neuspeed.com/products/product_d...import&p_id=909

    I know the difference, and I'm actually considering spending that insane amount of money for a good quality Neuspeed sway bar. That was until Cal turned me onto Suspension Technique sway bars. 162 for a 16" front, 161 for a 3/4" rear.
     
  20. B16

    B16 Super Moderator VIP

    Messages:
    11,539
    Likes Received:
    534
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    yay area, CA
    LOL, calm down buddy :) I'm just very anal about that stuff. :p
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page