1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

honda crx 91 b16a1 question

Discussion in 'HYBRID -> ED-EF / DA' started by hondalover88, Apr 25, 2009.

  1. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    hey guys im kinda new to this forum i need some help on a 91 honda crx whit a b16a1 engine would be great if you guys could help me out

    ok this is what im wondering i had a 89crx a year back that i worked my ass of to get until dec 08 thnks to a acident that happen when i was heding home from work thnks to a stf that did a panic brake infront of me, make the math and you know what happen ;) soo i needed to sell that one got 1k for it

    and now i found a 91 crx whit the b16a1 engine the thing is the b16 ones are in crazy price range this year going from around 30k to 50k whit good milage on

    the one i found just passed the 200,000km line it looks kinda good the engine and gearbox works fine but how many miles does a b16a1 engine able to take before it gets to its brake point, i know they can take around 250k -km but seriously never had one whit that many km on, my 89 crx had only 160.000km you guys think it will hawe some juice in it still? and hold for another year or 2 or is it on its braking point before it brakes down lol i know wrote mucth but seriously need some help and advice;)

    there is a b16a1 i can get from a junkyard thats only gone 120k -km but its another 800$ bucks for me
     
    Last edited: Apr 29, 2009
  2. HONDAKIASSS

    HONDAKIASSS New Member

    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 24, 2009
    who told that b16a engines brake at 25000 km?mine has 200.000km and works perfectly
     
  3. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    lol omg sry guys yeah i mean it just passed the 200.000km line, is their any way to edit a post?
     
  4. CRXB16A91

    CRXB16A91 New Member

    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 26, 2009
    I'm just wondering which color is your CRX ^_^ because we've got the same ride dude
     
  5. Crx Kid22

    Crx Kid22 New Member

    Messages:
    105
    Likes Received:
    1
    Joined:
    Apr 13, 2009
    Location:
    boring, oregon
    ya you cant edit your text till your out of the green horn status but when u do get a rank dont for get to rep me
     
  6. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    lol it was a black one ;)
     
  7. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    lol rep me? i dont ewen know what that means lol
     
  8. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    lol nvm the other reply i figured it out what you meant lol yeah il do that :D

    ok guys now i hawe another question about that b16a1 engine i found on the junkyard im thinking i might buy it just soo i hawe a extra engine to trim up later or ewen boost it :D lol

    but is there anything i should think of when buying an engine from the junkyard? they posted it as a A5 that means its in good condition and it does hawe those miles on it as its says but nr 5 means it hawent been tested
     
  9. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    damit!! i found a 93 EG4 d15b2 whit 160.000km on it no rust ore whatsoewer from an old lady for only 900$!!!! they usaly go for 1500$ around here and some fucker made it to her before me i feel like crying now lol wanted to use it as an project car maybe put in that b16 i found on the junkyard oh well
     
  10. efhondakid

    efhondakid My name is Byron. VIP

    Messages:
    7,034
    Likes Received:
    202
    Joined:
    Mar 2, 2007
    Location:
    Akron-Canton, Ohio
    This thread reeks of horrible grammar and noob so bad it makes me nauseous.
     
  11. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    dude first of i dont live in the US second of im in here for info and help if you dont like my post then fuck of ok, i never had a b16 engine before we dont got shity engines in the european Crx like you guys in the US hawe we only got the 89 ZC doch or the b16a1 going from 90-91 models and those fkers goes for 30k to 50k belive it or not we got fuckt up prices and the one i found is in a good price range i was just wondering how good the b16 engines can take that many miles of beating cuz it aint a daily driver going low rpm its a sport cars whit ppl usaly driving the shit of that engine
     
  12. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    Anyone know how mutch the DC Sport Headers cost for the b16 they got their site under construction soo cant get in and see the prices would be great if somone could help me out
     
  13. efhondakid

    efhondakid My name is Byron. VIP

    Messages:
    7,034
    Likes Received:
    202
    Joined:
    Mar 2, 2007
    Location:
    Akron-Canton, Ohio
    My B16 has 160+ thousand miles and I beat on it daily. 100+ is nothing for these motors.
     
  14. hondalover88

    hondalover88 New Member

    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 25, 2009
    Location:
    Europe
    ok cool thnks man i apreciate it
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page