1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

s13 silkroad install

Discussion in 'Other Vehicle Discussions' started by pissedoffsol, Mar 15, 2004.

  1. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    welp, with the help of airj0ckey the other night, the install was pretty simple. but what looked like a 2" drop turned out to tuck my 15" wheels. lol i almost got stuck on an atm last night.

    so part 2, is raising the car up.... and my god, what a fucking bitch it is when its on the car. 30 min of 1/8th turns with the tool, and i'm up about 1/4 of an inch. christ. lol

    so, note to anyone else- start high, and tune them lower if needed. cuz going up, sucks.

    I'll post pics of the slammedness later on, and then the not-so-slammedness after i finish raising it up.. which coul dbe a few hours. then, i gotta get my damn usb port work. freakin windows.
     
  2. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    BEFORE:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. TurboMirage

    TurboMirage YEEAAAHHH VIP

    Messages:
    24,581
    Likes Received:
    697
    Joined:
    May 20, 2003
    Location:
    Central, MA
  4. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    AFTER:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    my drive way is crooked, not the car :)

    it kicks out so much easier now. way better setup. running the dampers 3 up front, 4 in the back, and the ride is VERY streetable. i'd say its about as harsh as the tein ha's are on my honda.... which IMO, is perfectly cool to drive on on the streets. having hte front on 8 yesterday was just insane. car rode like it was on air bags or something. haha
     
  5. Slammed90Lude

    Slammed90Lude Senior Member

    Messages:
    3,733
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 13, 2003
    Location:
    milford, PA
    looks good homie- and damn the back end is slammed in those first pictures :thumbsup:
     
  6. asmallsol

    asmallsol Super Moderator

    Messages:
    8,074
    Likes Received:
    3
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Houghton/Livonia Michigan
    paint that thing. Primer black mayber?
     
  7. Airjockie

    Airjockie Watanabe Whore!!!

    Messages:
    11,238
    Likes Received:
    166
    Joined:
    Jan 21, 2003
    Location:
    Meriden, CT, USA
    Ya should have left them the way I had them the first time.... :doh:


    you had to learn the hard way.... :lol:



    Me: Ok, that should do it...looks fine. ;)
    B: Lets drop it. :D
    Me: Are you sure? :unsure:
    B: Yeah, I drove the sol all the time slammed....I know what I want. B)
    Me: OK, your kidneys........... :roll:
    B: :spin: :spin: :spin: :spin: :spin: :spin: :spin: :blink: :ph34r:
     
  8. civic15.8

    civic15.8 Senior Member

    Messages:
    521
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Feb 17, 2003
    Location:
    alabama
    looks good
    lol in the third after picture you can see the sol just sitting there.
     
  9. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home

    :lol: its in the closed garage door bay :) hehe
     
  10. TurboMirage

    TurboMirage YEEAAAHHH VIP

    Messages:
    24,581
    Likes Received:
    697
    Joined:
    May 20, 2003
    Location:
    Central, MA
    doesnt look so bad anymore. cant wait to see that sucker dorifto.
     
  11. JDMilan

    JDMilan Senior Member

    Messages:
    6,730
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 11, 2003
    Location:
    Boca Raton, FL
    B, you and I have the same hubcaps on our 240's :thumbsup: :lol:
     
  12. Dman1100

    Dman1100 Senior Member

    Messages:
    374
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 13, 2003
    Location:
    Des Moines IA
    the sol looks neglected in there like a cage animal. finish it and let it loose
     
  13. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
  14. JDMilan

    JDMilan Senior Member

    Messages:
    6,730
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 11, 2003
    Location:
    Boca Raton, FL
  15. MugenCRX

    MugenCRX Senior Member

    Messages:
    1,463
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 21, 2003
    Location:
    Thornton CO
    Dizzam B! That shit was slammed. But it's at a good height now. Whats the camber and toe on that biatch?

    Oh and this just seemed like it needed done.....
    [​IMG]
    Just playin.
     
  16. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    lmao you homo. enjoy your broken leg :D

    camber up front is at -2 ish toe, no clue, camber in back, no clue- but its set on 0, but def has some neg camber.

    number are for pussies. play with it till it feels right =)
     
  17. Smonkeyboy

    Smonkeyboy Senior Member

    Messages:
    2,775
    Likes Received:
    5
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    Spokane, WA
    speakin of which, how did they perform at Beverun????
     
  18. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
  19. Smonkeyboy

    Smonkeyboy Senior Member

    Messages:
    2,775
    Likes Received:
    5
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    Spokane, WA
    already have it. you had some really good drifts in the first min or so, specially the smokey one :D

    and wow, Clayton is the king of oversteer.
     
  20. Nissani

    Nissani Junior Member

    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 7, 2004
    those fucking badgers...

    and the video is not working shitty...i do not think though that the link is broken
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page