1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

the best turbo info page ive seen

Discussion in 'Forced Induction' started by rudeludenotmeanthough, Jan 2, 2004.

  1. rudeludenotmeanthough

    rudeludenotmeanthough Senior Member

    Messages:
    1,406
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 29, 2002
  2. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    53
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    not bad... i don't agree with all of it though...
     
  3. K2e2vin

    K2e2vin Senior Member

    Messages:
    8,446
    Likes Received:
    92
    Joined:
    Jan 2, 2003
    Location:
    Raleigh, NC
    i just looked at the pictures :)
     
  4. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,116
    Likes Received:
    1,014
    Joined:
    Aug 10, 2003

    :lol: at least he's honest. :)
     
  5. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    53
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home


    reversion is not caused by vtec nor cam overlap.
    its caused by shitty manifold design, and improper tuning.



    i'd like to know how they came up with that number....



    well, thats mostly bullshit. nice try though...



    more BS...



    poor wording.. low end has nothing to do with it. its in Vacuum where the compression difference will be most noticable.



    they aren't thicker. they are jsut made of difference materials. and i've never heard of a headgasket blowing due to "sleeve walk????"



    while heat does induce greater flow, do to thermal dynamics, a turbo does not need heat to operate.



    ohh!!!!! Tabular manifolds!!!! i want one :bash:



    says who? there's 2312 types of SS and millions of ways to cast something.



    14b and t25's do not share the same flange. wtf mate?



    uhh, no it doesn't. wastegates operate off a vacuum system.... it sees vac/boost much like your brake booster would from the intake manifold or other vacuum source.



    rare? 500 hp? most boost creep comes from shit manifolds on 250 whp cars



    how about no, scott.



    like your girl told you, size isn't everything. and yes, there is such a think as going too big.



    on a low horsepower setup, sure. on a high powered car, no. you need all the space/volume you can get



    :emofo:

    and i still don't get what he's trying to fucking say....


    i dunno i got bored about half way....

    just be advised taht theres a lot of wrong info or opinion in there.
     
  6. K2e2vin

    K2e2vin Senior Member

    Messages:
    8,446
    Likes Received:
    92
    Joined:
    Jan 2, 2003
    Location:
    Raleigh, NC
    damn im glad i didnt read it.
     
  7. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,116
    Likes Received:
    1,014
    Joined:
    Aug 10, 2003


    :owned: hahaha
     
  8. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    53
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    i guess they saw my post...

    real mature...


    pissedoffsol,

    MonRex has sent you this email from http://www.hondaswap.com/forums/index.php.


    You sure are good at talking shit when people can't respond back. If you have all the answers why don't you make some constructive criticism instead of the wise ass comments? I'm thinking that once you've put as much time in as it took to write that guide then you can talk shit.

    ---------------------------------------------------
    Please note that HondaSwap.com has no control over the
    contents of this message.
    ---------------------------------------------------


    Regards,

    The HondaSwap.com team. http://www.hondaswap.com/forums/index.php








    pissedoffsol,

    TurboGuide has sent you this email from http://www.hondaswap.com/forums/index.php.


    Hey! I just wanted to let you know that I implemented some of your suggestions in my guide. Congratufuckinglations on being the one person that found tabular, you really do know your shit! Despite some of it's shortcomings, it provides far more good information than any other single source around. And I'll tell you what. After you've spent over a year of your time writing something like this, then you can talk shit. How's that sound?

    ---------------------------------------------------
    Please note that HondaSwap.com has no control over the
    contents of this message.
    ---------------------------------------------------


    Regards,

    The HondaSwap.com team. http://www.hondaswap.com/forums/index.php



    congratualtions. fuck yourself.

    good bye.
     
  9. cws13

    cws13 Senior Member

    Messages:
    484
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Nov 15, 2002
    Location:
    Athens,GA
    LMAO, so if it takes you a year to come up with that shit imagine what you could pull out of your ass if four. :asshat: I was going to read that until I saw the quotes. Do you work on Honda's? I couldn't help but notice the complete lack of attempt to back up the info in question...
     
  10. NotUrAverage_Si

    NotUrAverage_Si Senior Member

    Messages:
    2,255
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jul 9, 2003
    Location:
    :/
    damn I'm glab you gave an overview on most of that thing, B. I never would have gotten up enough energy to read it.
     
  11. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    53
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    don't get me wrong--- there's a lot of good info in it- but at the same time, theres a lot of stuff that just isn't true or a matter of opinion. If you're smart enough to know whats right and wrong in it, its a good resource. if you're just a beginner and aren't really sure about much, it could easily throw you into thinking the wrong stuff.
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page