1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

VTEC just won't kick in, yo

Discussion in 'Other Vehicle Discussions' started by Oddmanout84, Jul 1, 2009.

  1. Oddmanout84

    Oddmanout84 New Member

    Messages:
    39
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Jul 1, 2009
    So I just bought my first Honda! MAN AM I EXCITED!!!!!!11!1!!ONE!

    I got it from this shady lookin' dude on the other side of town who had it posted on craigslist. Apparently its an early 80's Integra with a lot of mods done to it. And when I say a lot I MEAN IT! It looks wild!!!1 He told me it had some custom fabricated bodykit that is super rare to find anywhere, and I've never seen anything like it. The only problems he said are that the actuation solenoid for the cramshafts is broke, and the gauge is missing from the dash. As he put it, "The VTEC just won't kick in anymore, yo." He also said the motor might have a couple extra cylinders in it, whatever that means. But it sounded good. ENOUGH TALK, HOW ABOUT SOME PICS?!?!??!?

    The valve cover has some strange acronym cast into it,

    [​IMG]

    The PO told me it stood for "Newly Integreated Super Seamless And Neoprene - Occellating Hadron Collider". Woah, those Japanese automakers sure have a way with words, LOL! Glad they made it an acronym...

    The broken (I think) VTEC solenoid:
    [​IMG]
    Is there any way to fix it?

    Some moar pics, this time of the sweet bodykit;

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Some guy named Clayton keeps trying to tell me its a "Datsun" or something, but I'm like "Lol wut, Honda never named one of their cars after a weiner dog!" I think I know what I'm talking about!! My only problem is that I'm not good with electronics, so I don't know how to fix my VTEC. Plz halp, guys, I really want to take this baby lunch tray drifting soon!!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    K, thx!!
     
    2 people like this.
  2. Airjockie

    Airjockie Watanabe Whore!!!

    Messages:
    11,238
    Likes Received:
    166
    Joined:
    Jan 21, 2003
    Location:
    Meriden, CT, USA
    Fuck'n Newb...
     
  3. Airjockie

    Airjockie Watanabe Whore!!!

    Messages:
    11,238
    Likes Received:
    166
    Joined:
    Jan 21, 2003
    Location:
    Meriden, CT, USA
    I think you should pull that motor and install the simple Royal Bubble 25th Dark Ebony Teal edition engine....with a snail suave shaped power adder.
     
  4. OGMatt

    OGMatt Not a real OG lol

    Messages:
    1,326
    Likes Received:
    30
    Joined:
    Oct 4, 2008
    Location:
    vic B.C. Japanada
    Go To Freds Office.
     
  5. Oddmanout84

    Oddmanout84 New Member

    Messages:
    39
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Jul 1, 2009
    I don't know anyone named Fred, sorry.
     
  6. Briansol

    Briansol Admins Admin VIP

    Messages:
    21,455
    Likes Received:
    2,117
    Joined:
    Nov 18, 2007
    Location:
    CT
    rb26 time :) nice ride dude
     
  7. Oddmanout84

    Oddmanout84 New Member

    Messages:
    39
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Jul 1, 2009
    Thanks, lol. Though an RB25DET or an L28ET is readily available to me... just can't decide which.
     
  8. CAFROG

    CAFROG Honda Minion VIP

    Messages:
    4,417
    Likes Received:
    154
    Joined:
    Apr 5, 2009
    Location:
    NOR-CAL
    WTF? I am not sure if he's playing around or thinks it has VTEC? If he is playing around...his volume on the sarcasm is way too low for me to pick up on LMAO
     
  9. E_SolSi

    E_SolSi Member of the 20 nut club Moderator VIP

    Messages:
    30,036
    Likes Received:
    3,970
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    CT
    i assure you its sarcasm
     
  10. 95b16coupe

    95b16coupe New Member

    Messages:
    6,538
    Likes Received:
    224
    Joined:
    Nov 6, 2008
    Location:
    ct
    not a bad way to spend $10,000....

    sweet ride...get that rb26 in there soon. save that engine though, it's nice and clean.
     
  11. CAFROG

    CAFROG Honda Minion VIP

    Messages:
    4,417
    Likes Received:
    154
    Joined:
    Apr 5, 2009
    Location:
    NOR-CAL
    I flippin' hope so...the acronym had me rolling
     
  12. 805teggy

    805teggy lnly onceda boost is gone

    Messages:
    76
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 2, 2009
    Location:
    Oxnard
    damn i tought this guy was serious about it being a honda hahaha good one
     
  13. INJEN78

    INJEN78 HS LEGEND

    Messages:
    9,187
    Likes Received:
    121
    Joined:
    Oct 1, 2007
    Location:
    OHIO
    lmao i caught on right when he said clayton
     
  14. cjvictoria

    cjvictoria New Member

    Messages:
    2,525
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Sep 22, 2008
    Location:
    N. Chuck, SC
    werd... i knew it seemed kinda out of place for a noob to refer to clayton... and to the op: you gots a sweet fucking ride right there! take care of that thing.
     
  15. 89' Project Civic

    89' Project Civic d16a6/d16y8 "mini-me"

    Messages:
    736
    Likes Received:
    6
    Joined:
    Mar 3, 2007
    Location:
    St. Catharines, Ontario, Canada
    LMAO, had me going until the pictures. I was baffled and confused up until that point.
     
  16. 92stoccord

    92stoccord Big Member VIP

    Messages:
    4,595
    Likes Received:
    234
    Joined:
    Sep 21, 2008
    Location:
    Salem, Ohio
    So whats your relation to Clayton?
     
  17. Ethan

    Ethan Well-Known Member

    Messages:
    2,945
    Likes Received:
    98
    Joined:
    Jun 30, 2008
    eat shit. +rep
     
  18. cjvictoria

    cjvictoria New Member

    Messages:
    2,525
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Sep 22, 2008
    Location:
    N. Chuck, SC
    why does it matter? i just never would expect a noob ricer to know of him in any respect. therefore i thought something was out of place when i read the first post lol

    ok shit my bad, i didnt realize he was asking the op
     
    Last edited: Jul 2, 2009
  19. Airjockie

    Airjockie Watanabe Whore!!!

    Messages:
    11,238
    Likes Received:
    166
    Joined:
    Jan 21, 2003
    Location:
    Meriden, CT, USA
    I've been trying to get him to post on here...
     
  20. alEXej8

    alEXej8 New Member

    Messages:
    236
    Likes Received:
    2
    Joined:
    May 5, 2007
    Location:
    Hubbardston, MASS
    I like everything about that car except the exhaust. The rest of the car looks put together perfectly............then you have the crooked exhaust.
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page