1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

15.701 @ 87.90

Discussion in 'Racing and Driving Techniques' started by 98integrals, May 4, 2003.

  1. 98integrals

    98integrals Senior Member

    Messages:
    638
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Kzoo
    Well, last night i went up to martin (local 1320) and had an ok run, actually it was faster than i was expecting... but i know i could have got another .1 :angry:.

    It was about 7:45, 55-60 degrees when i ran it-

    3000 PUSSY launch, no spin,no hop, not even a chirp, could have gone 500 rpm higher and been ok.

    60'- 2.378 (see the excuse about the launch ^^)
    1/8- 10.105 @ 69.97
    1/4- 15.701 @ 87.90

    and this is with exhaust/16"slipstreams/205/45 parada spec 2s/H&R race springs.

    not bad compared to my stock timeslip from last year:
    60'- 2.45x
    1/4- 16.182 @ 85.20

    so basicly my ls with this stuff can almost hold with a stock gsr.... if i could launch. not to bad. i need a damn intake now :angry:
     
  2. BigJ

    BigJ I'm just about that action Boss. VIP

    Messages:
    11,091
    Likes Received:
    408
    Joined:
    Oct 4, 2002
    Location:
    Washington
    Yeah an intake would probably take a good .1 off the time, and make a good difference in throttle response. I would also suggest next time, maybe taking out as much weight as you can like passenger, and back seats if you aren't taking anyone with you. It also sounds like the parada's stuck to the pavement quite well, but that is pretty crazy how there is no chirping going on at all. But oh well, sounds like you had a good time. Keep racing the legit way! :D
     
  3. asmallsol

    asmallsol Super Moderator

    Messages:
    8,074
    Likes Received:
    3
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Houghton/Livonia Michigan
    Not bad. I went to Milan yesterday for the highschool nationals. I did alright. My best run was my third practice run. About noon, mid 60's, Barameter was at about 30.x

    .546 reaction times (too bad i couldn't do that good in the next round that counted)
    60 ft - 2.460 too much wheel spin, no trq/pussy ass engine at about 3500 rpm
    330 ft. - 6903
    1/8 et - 10.65@64.38 MPH
    1/4 et - 16.605 @ 82.87 MPH <---I am too slow. In need of swap money

    Sol's mods thus far,
    d16z6
    no passenger seat/spair/jack,
    circuit 8's covered in Potenza s03's
    short dick air intake and 2.25 inch piping ending in thermal exhaust,
    tein HA's, 4th hardest setting in front, hardest as possible in back
    front and rear strut bar (dont think that it will change my times at all)
     
  4. 98integrals

    98integrals Senior Member

    Messages:
    638
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Kzoo
    ah yeah, i didnt have anything from the passanger seats back... like nothing. pannels/tires/seats... nothing.

    i think an intake would drop more than another .1 off... low/mid 15? with just i/e on an LS.... maybe :rolleyes: :)
    no wheel spin results from pussy ass launching... i was launching @ 4500 for the my other runs and getting wheel hop like crazy (bye bye radio!!) so i decided to take it easy on one and just kinda creep out... worked out pretty well i guess...could have been faster tho :huh:
     
  5. pills_PMD

    pills_PMD Super Moderator

    Messages:
    4,232
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    New Albany, OH
    word. good work jack.. the lsvtec will be done for the next drag strip!!

    2.3 60' is respectable.. mine are usually 2.4's .. but i pull 14 second passes ~!! :) lol
     
  6. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    HEAD WORK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    let that LS breathe.
    intake/header/high flow cat
    and then get that thing ported/polished, and throw some crower 403's with some valve train in it... and then swap the tranny for a b16 or itr with an lsd and then boost it and then....... :lol:
     
  7. 98integrals

    98integrals Senior Member

    Messages:
    638
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Kzoo
    NO AND THEN!

    hah yeah, my car needs air so bad...i would keep the LS tranny w/boost tho ;). If i rob a bank a b20 might be in the future of the teg :D

    thanks adam, i think i can get better on the 60' tho. ive seen 2.2 out of stock LS :eek:. i wish they would have run after dark tho. the fucking tree broke as i was staging for my last run :angry: ... i was creeping up and i was like wehre the fuck are the stage lights? then i look over at the box and its like next to me WTF? so i back up...no lights. FUCKERS! last year the 10 degree cooler air took about .2 off my ET... plus i had a better launch. i know i can go 15.6 B).
     
  8. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home

    ricer :lol:
     
  9. 98integrals

    98integrals Senior Member

    Messages:
    638
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Kzoo
    damn strait B, i am a ricer :D.


    and im cheap as fuck :lol:

    oops almost forgot!

    here are a few pics-
    [​IMG]
    me staged vs 13.5 sec maro.
    [​IMG]
    me watching the tail lights of the 13.5 second maro get smaller and smaller :(
    [​IMG]
    my 15.70 gettins smoked my the maros 13.54.
    yes thats hard to read heres the full pic

    [​IMG]
    one of my fellow local ricers in the stage lanes(ran high 13 low 14 i think)
    [​IMG]
    me and my bro leaving the strip.
     
  10. liquid00meth

    liquid00meth Senior Member

    Messages:
    3,201
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Nov 26, 2002
    Location:
    Laconia, NH
    [​IMG]

    Haha, I love that image.

    jk man, keep up the modding! everyone starts somewhere! As for that .1, I don't see any tezzas on your teg, that must be where you lost it :p
     
  11. 98integrals

    98integrals Senior Member

    Messages:
    638
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Kzoo
    you ass lol. i never said 15.7 was fast, its pretty damn good for a car with exhaust that runs 16.1 stock.
    and as for the tezzas dropping .1...nah man, the open bag of doritoes and the riced out hemlet be hind my seat made up for them ;)
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page