1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Baldies on the front or back?

Discussion in 'Wheels / Suspension / Tires / Brakes' started by BlackFrog, Apr 6, 2005.

  1. BlackFrog

    BlackFrog Neighborhood Lush

    Messages:
    707
    Likes Received:
    4
    Joined:
    Sep 29, 2003
    Location:
    North Freakin' Idaho
    so yesterday i took a look under the 'ol frog and noticed my rear azenis sports were fairly well bald. nice and straight across the tire, no toe wear or anything (my alignments damn good) but you can just barely, barely see the tread lines in the tire. so i took em off, but i cant afford new tires, but it is ofcourse auto x time-
    So, for auto x, would it be better to run my now slick azenis on the front or the rear? common sense would say leave em on the rear, but then again, they are slicks now.... so im curious...

    -Chris
     
  2. BigJ

    BigJ I'm just about that action Boss. VIP

    Messages:
    11,091
    Likes Received:
    408
    Joined:
    Oct 4, 2002
    Location:
    Washington
    I was always told to keep the baldest tire up front, but that was what I have been told.
     
  3. reckedracing

    reckedracing TTIWWOP VIP

    Messages:
    21,057
    Likes Received:
    1,180
    Joined:
    Dec 5, 2002
    Location:
    NY


    what?
    lol

    normally to concerve the tire you would wanna keep it away from the drive wheels...
    if you won't be able to afford tires for a while i would keep them on the rear or else you're gonna eat through the tires and get flats with the quickness...
     
  4. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    no way- leave 'em on the back.

    you will still have traction, acceleration, and turning ability up front, and the ass end will dance around like you have a 40mm sway bar on it :)
     
  5. Bl6CRX

    Bl6CRX Senior Member

    Messages:
    1,553
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jul 14, 2003
    Location:
    UCLA


    Yeah mad E-brake drifts yo! :lol:
     
  6. E_SolSi

    E_SolSi Member of the 20 nut club Moderator VIP

    Messages:
    30,036
    Likes Received:
    3,970
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    CT



    :concur:

    throw them fuckers in the back
     
  7. 92civicb18b1

    92civicb18b1 The Trisexual

    Messages:
    8,859
    Likes Received:
    18
    Joined:
    Oct 1, 2003
    Location:
    The asshole of the USA, New Jersey
    i think mine may be getting a little bald too.


    [​IMG]
     
  8. 92civicb18b1

    92civicb18b1 The Trisexual

    Messages:
    8,859
    Likes Received:
    18
    Joined:
    Oct 1, 2003
    Location:
    The asshole of the USA, New Jersey
    dangerous huh?

    I'm gettin new tires on friday.
     
  9. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    hell yeah, get rid of those things. they were gone 8000 miles ago probably.
     
  10. GSRCRXsi

    GSRCRXsi Super Moderator Moderator VIP

    Messages:
    9,623
    Likes Received:
    345
    Joined:
    Nov 13, 2002
    Location:
    MD
    drag slicks y0, lol
     
  11. 92dxhatch

    92dxhatch Senior Member

    Messages:
    955
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Dec 15, 2004
    Location:
    nor*cal
    is it even sainly wise to even use bald tires as slicks, i mean, slicks are made for a specific purpose, they have rubber, ur bald tires don't, ohh well, its your wreck :)

    yeah, keep those tires in the back, they will hold up alot longer for you to save your money. or you can take b's advise and start driften :)
     
  12. reckedracing

    reckedracing TTIWWOP VIP

    Messages:
    21,057
    Likes Received:
    1,180
    Joined:
    Dec 5, 2002
    Location:
    NY
    bald tires tend to be uhm... well not very sticky/grippy/soft...

    if you use some tire softener then they can make some damn good slicks...

    but its ghetto and ghetto always leads to ghetto results...

    i wonder if baldies will make sparks when doing smokey burnouts once the steel belt gets to the pavement...
     
  13. E_SolSi

    E_SolSi Member of the 20 nut club Moderator VIP

    Messages:
    30,036
    Likes Received:
    3,970
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    CT

    yes
    studded snows work better
    but yes
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page