1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

need some help

Discussion in 'Members' Lounge' started by jamesA, Mar 6, 2004.

  1. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,129
    Likes Received:
    1,020
    Joined:
    Aug 10, 2003
    I have this game called red alert command and conquer that I want to install on my XP system, it won't run the autoplay off the disc because it's designed to run on the 95,98 and 2000 systems... it'll sit there and read the disc but won't auto play, i'll go to run and it won't find anything on the disc.

    Anybody know how I can get it to install it so I can go into the properties and make it Win95-98 compatible??

    and don't tell me to get mozilla or shit. I don't care. I just want an answer. My brother told me part of it but i cant get it to load.
     
  2. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,129
    Likes Received:
    1,020
    Joined:
    Aug 10, 2003
    ok so i put it in my dvd drive and i can get it to go into the autorun setup sequence but then it tells me it's a 95 only product...is ther a way around this?
     
  3. Prowler

    Prowler Super Moderator

    Messages:
    3,452
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 29, 2002
    Location:
    B MT
    on the actuall game file .exe thing, right click and go to properties. somewhere you can select to run the program in a windows 98 environment. never had luck with it personally, but i'm sure the option is there for a reason.
     
  4. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,129
    Likes Received:
    1,020
    Joined:
    Aug 10, 2003
    Holy shit that worked! Thanks man THANKS...I love this game...and now i can play it.
     
  5. 90 accord

    90 accord Chicks dig the box Moderator VIP

    Messages:
    5,008
    Likes Received:
    21
    Joined:
    Sep 29, 2002
    Location:
    Mesa, AZ
    red alert is soooo old <_<

    play call of duty! :lol:
     
  6. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,129
    Likes Received:
    1,020
    Joined:
    Aug 10, 2003
    may be old but I'm just so damn good at it :D
     
  7. mikesphat

    mikesphat Senior Member

    Messages:
    331
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Nov 27, 2003
    instructions


    ther is also compatibility mode... if anyone else has old programs they wanna run in xp...
     
  8. mattcalica

    mattcalica Senior Member

    Messages:
    573
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Oct 13, 2002
    hey B, i got a brilliant idea...
    hondaswap, the magazine!!!
    we could all be your editors
     
  9. mikesphat

    mikesphat Senior Member

    Messages:
    331
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Nov 27, 2003


    :ghey:
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page