1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saturn is desperate

Discussion in 'Members' Lounge' started by sportlinecrx, Jul 29, 2003.

  1. sportlinecrx

    sportlinecrx Banned

    Messages:
    6,020
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 28, 2002
    just read about this in the business section of the newspaper. saturn (division of GM) will be airing a 55 minute infomercial starting next week on one of the home shopping networks in an efffort to boost its slow sales. it suffered a 33% profit loss since last year(?)...and is only outdone by oldsmobile's 54% profit loss! sad sad sad. they hope to reach something like 20 million housewives by airing the infomercial. they say they have strong sales to female customers. :lol: good luck!
     
  2. dohcvtec_accord

    dohcvtec_accord WRX Sellout

    Messages:
    8,433
    Likes Received:
    1
    Joined:
    Sep 29, 2002
    Location:
    The left lane
    Yeah, its sagging sales are its reason for having to resort to using Honda engines in their new models. GM just wasn't cutting it. How can you sell a plastic car powered by a pile of manure? :lol:
     
  3. 2fastCRX

    2fastCRX Senior Member

    Messages:
    454
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 5, 2003
    Location:
    Concord, NC

    LOL!!! :lol: :lol: :lol:
    My girlfriend drives a Saturn and she loves it. I am always telling her what a piece of crap it is. I can't wait to show her this. Hahaha!
     
  4. dohcvtec_accord

    dohcvtec_accord WRX Sellout

    Messages:
    8,433
    Likes Received:
    1
    Joined:
    Sep 29, 2002
    Location:
    The left lane
    An ex of mine used to drive a Saturn. She got rid of the Saturn for an Accord, and now all she does is badmouth Saturn and says she can't believe she ever drove a piece of shit like that.
     
  5. phunky.buddha

    phunky.buddha Admin with a big stick Admin VIP

    Messages:
    28,465
    Likes Received:
    228
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    Dallas / Fort Worth, TX
    Saturn brainwashes you into thinking that they're a "different kind of car company" blah blah blah... all that crap. Then you buy one of their cars, they praise them and make you believe that they're the best thing on four wheels, take you to the factory and have all kinds of meets and crap...

    Hmm...

    Sounds like a lot of our Honda folks. :lol:
     
  6. htrcivic96sir

    htrcivic96sir Senior Member

    Messages:
    276
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Dec 10, 2002
    Location:
    Rick-town VA
    hear about the ION redline thats coming out?? suposed to make 200 hp and 210 torque....... on ! 12 ! pounds of boost!!!! give me a honda engine with 7 psi and see bigger numbers the that
     
  7. 2fastCRX

    2fastCRX Senior Member

    Messages:
    454
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 5, 2003
    Location:
    Concord, NC

    WHAT? :eek: :eek2: :eek3: A Saturn with boost? That is a waste of a turbo. Is there anything on the internet about this?
     
  8. 90 accord

    90 accord Chicks dig the box Moderator VIP

    Messages:
    5,008
    Likes Received:
    21
    Joined:
    Sep 29, 2002
    Location:
    Mesa, AZ
    200 horses with 12 lbs of boost?

    pretty damn weak if you ask me.
     
  9. BodyDroppedNikes

    BodyDroppedNikes ...PENDEJO.... VIP

    Messages:
    10,593
    Likes Received:
    103
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    caught in a mosh...
    makes me wonder why Lisa Kubo decided to drag race Saturns. she shoulda stayed with a good, reliable Honda.

    :thumbsdown: to Saturn
     
  10. phunky.buddha

    phunky.buddha Admin with a big stick Admin VIP

    Messages:
    28,465
    Likes Received:
    228
    Joined:
    Sep 30, 2002
    Location:
    Dallas / Fort Worth, TX
    Hmm. Money would be the #1 reason I would think. :lol:
     
  11. asmallsol

    asmallsol Super Moderator

    Messages:
    8,074
    Likes Received:
    3
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Houghton/Livonia Michigan

    PSI means jack shit. It is all about the actuall size of the turbo and the CFM output. A really small turbo with 20 lbs of boost could bump hp by 10 hp, when a really big turbo with the same amount of boost could pump out 200.


    And yes, saturns are POS.
     
  12. word

    word Senior Member

    Messages:
    365
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Feb 10, 2003
    [​IMG]
    [​IMG]

    its butt fugly if you ask me, no wonder why they're going out of business.

    200 hps turbocharged FWD, another attempt by domestic companies to enter the import market, i.e. pontiac sunbird (something bird), ford focus, chevy caveliar, dodge neon srt4, etc etc. They need to get a clue but the neon's badass I have to admit.
     
  13. dveit

    dveit Well-Known Member VIP

    Messages:
    5,361
    Likes Received:
    79
    Joined:
    May 5, 2003
    Location:
    DMV
    Look likes a Lancer almost. :puke:
     
  14. Slo86GT

    Slo86GT Super Moderator

    Messages:
    3,354
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 29, 2002
    Location:
    Memphis - Hellhole of the South
    It doesn't look THAT bad for a Saturn...

    My girl drives a Saturn, and it's damn reliable. Hell, Saturn even replaced the drivers seat under warranty when the little pleather strip on the side decided to crack and tear after 35k miles of use and abuse. Plus, they was the car every time she takes it to them to even look at something that irk's her. It's not too bad, but she wants to get into an RX-8 in the near future. If the RX-8 wasn't so expensive, and I felt like she could actually afford it, I'd be all for her getting it.

    Oh well. ;)

    A 210 HP Saturd is pretty impressive...
     
  15. 007snowrider

    007snowrider Junior Member

    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jul 30, 2003
    The New Saturn Ion Red Line quad coupe is not turbocharged it's a Supercharged Ecotec 2.0L
     
  16. Havok

    Havok Senior Member

    Messages:
    6,827
    Likes Received:
    1
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Florida
  17. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
    my sister has a asturn.

    97 or 98... i forget.
    has about 40k on it

    has seen 2 major tranny services, countless other times at the shop for shit breaking. its a hunk of shit.
     
  18. pissedoffsol

    pissedoffsol RETIRED

    Messages:
    49,693
    Likes Received:
    54
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Retirement Home
  19. Havok

    Havok Senior Member

    Messages:
    6,827
    Likes Received:
    1
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    Florida
    we get the point, and how old is your sister? :)
     
  20. Nopspawn

    Nopspawn Senior Member

    Messages:
    131
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Nov 28, 2002
    Location:
    So Cal
    that saturn in the pic looks like a celica and a sunfire mix.
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page