1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

What To Swap To A Crx

Discussion in 'HYBRID -> EG-EK / DC' started by bluepearlintegragsr, Jan 11, 2003.

  1. bluepearlintegragsr

    bluepearlintegragsr Member

    Messages:
    32
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 11, 2003
    whats up, im fixing to sell my gsr for a lot more then what i bought it for, im only 17 and i dont want payments anymore but if i do have them then i dont want what i have right now, i dotn want more then 130 a month. im gonna have 3500 cash left from sellin my car and im gettin a 2000 loan. so thats 5500 to do w/ a car, im fixing to buy a 89 crx si for 1500. its in good shape but has high miles. i dotn want the engine i want to do a swap what engine should i put in it for around 2000? i was thinking b16 but i dont know anymore, i want a gsr engine b/c i love them but i dont want to spend that much for one b/c i want money left over so i can put into the car itself. if anybody has any input it would be greatly appreciated.
    later
    cody inskeep
     
  2. xj0hnx

    xj0hnx I wanna be sedated VIP

    Messages:
    14,172
    Likes Received:
    48
    Joined:
    Nov 10, 2002
    Location:
    C.C.TX.
    Find someome to buy your GSR with another motor in it and keep the B18C1 to drop in the rex.Ok never mind that is a pain in the ass,swap in a b16a1 or b18a1,both are the same obd and cable actuated clutch,and they both require the same mount kit to place them in the bay correctly.
     
  3. SleEPeR_CRX

    SleEPeR_CRX Senior Member

    Messages:
    1,226
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Dec 22, 2002
    Location:
    Vancouver B.C. canada
    well, if u like the GSR and u dont mind wiring, save and get it, if u gut a CRX and put a b16a in it they are relatively quick. if u want the save kinda torqey feeling u get from the GSR, get a b18a1. they make amazing torque in a CRX, and will beat most cars out there, if u get a B16a tranny u will beat them up to around 140 KM's or 80 mph, after that the vtec starts to pull on u. the B16a is also a lil over 1000 more. i got my full B18a1 setup for the following prices ( all in canadian dollers)

    B18a1 engine complete = 1000
    RedShift Racing Mounts = 450
    ACT clutch = 400
    Balanced and Lightened Flywheel= 150
    Oil = 40
    Platnium +4 spark plugs and wires= 150
    Extra parts = 100 ( Integra cable for clutch, hoses, clamps,)
    this gives a total of $2090 for a complete swap in canadian dollers, like 1200 american. I also had a Intake and exhaust i swapped over. and advanced timing. Im making about 165-170fwhp and 140 trq. for about 800 less than a b16a swap.
     
  4. xj0hnx

    xj0hnx I wanna be sedated VIP

    Messages:
    14,172
    Likes Received:
    48
    Joined:
    Nov 10, 2002
    Location:
    C.C.TX.

    How are you making 35 more hp to the wheels than the stock b18a1 has at the crank,with just some bolt ons and a clutch?
     
  5. E_SolSi

    E_SolSi Member of the 20 nut club Moderator VIP

    Messages:
    29,882
    Likes Received:
    3,803
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    CT
    he is from canada... its kinda like with money
    165 canadian HP = 106.624 US HP (at the current rate of exchange as of 2003.01.12 08:00:28 GMT)
    ;) lol
     
  6. xj0hnx

    xj0hnx I wanna be sedated VIP

    Messages:
    14,172
    Likes Received:
    48
    Joined:
    Nov 10, 2002
    Location:
    C.C.TX.
    :worthy: shit I'm movin to Canada!!!
     
Verification:
Draft saved Draft deleted

Share This Page