1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

my Mazda 3 is fuct

Discussion in 'Other Vehicle Discussions' started by BodyDroppedNikes, Nov 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BodyDroppedNikes

    BodyDroppedNikes ...PENDEJO.... VIP

    Messages:
    10,593
    Likes Received:
    103
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    caught in a mosh...
    yup. my 2004 Mazda 3 is fuct. i think i have some bent valves because they are making all kinds of noise. so until i figure out what i wanna do with it, its gonna stay parked in the garage and im gonna have to drive the Ranger. i may go down to the Ford/Mitsubishi dealership and see about possibly trading it in on something. i dunno what to do yet. this sucks!
     
  2. 99sidude

    99sidude Moderator Moderator VIP

    Messages:
    3,707
    Likes Received:
    170
    Joined:
    May 1, 2006
    Location:
    Ohio
    That really sucks. Did you over rev it or something?
     
  3. BodyDroppedNikes

    BodyDroppedNikes ...PENDEJO.... VIP

    Messages:
    10,593
    Likes Received:
    103
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    caught in a mosh...
    i may have but i also hadnt had the oil changed in awhile so with those 2 factors, that would explain why the motor is shot. i dunno. im thinking about getting either a Fusion, Focus or another truck of some type. whatever i get, i want cheaper payments or something around what im paying now for the Mazda 3.
     
  4. cjvictoria

    cjvictoria New Member

    Messages:
    2,525
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Sep 22, 2008
    Location:
    N. Chuck, SC
    dude at tax time im gonna go get me a lancer gsr... cant fuckin wait

    sorry bout your car man.. i love those new mazda's. actually i may get one of them, but its gonna be tough to pick a 3 over the new lancer...;)
     
  5. TurboMirage

    TurboMirage YEEAAAHHH VIP

    Messages:
    24,579
    Likes Received:
    696
    Joined:
    May 20, 2003
    Location:
    Central, MA
  6. GlassHeadlights

    GlassHeadlights West West Yall

    Messages:
    4,066
    Likes Received:
    71
    Joined:
    Oct 24, 2007
    Location:
    Calgary, AB
    I know to a guy with a Mazda 3 around the same year and he had the same problem you are describing. He was coming off a on-ramp onto the freeway and opened it up and it went boom. He could hear shit ratteling around and it was runing really bad.

    What happened was the screws that hold the butterfly valve on in the intake manifold came loose and the whole works went into the combustion chamber. He was able to remove the head and take them out and no damage was done to the cylinder walls or head. After that he put a new head gasket in and was driving fine again.
     
    Last edited: Nov 14, 2008
  7. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,127
    Likes Received:
    1,020
    Joined:
    Aug 10, 2003
    After all the bitching he does to me about my car, he goes and doesn't bother to check the oil in his Mazda. *shakes head and dodges things being thrown*

    I told him to get a Sentra Spec V. :ph34r:
     
  8. Briansol

    Briansol Admins Admin VIP

    Messages:
    21,453
    Likes Received:
    2,117
    Joined:
    Nov 18, 2007
    Location:
    CT
    spec V's are garbage. i know a dude who went through 4 motors. 4.

    e's mazda blew up too not too long ago.

    new cars are junk :(
     
  9. dacheat

    dacheat ..is grounded.

    Messages:
    4,216
    Likes Received:
    205
    Joined:
    Jul 7, 2007
    Location:
    strongbadia
    has E seen this thread yet? :popcorn:
     
  10. Briansol

    Briansol Admins Admin VIP

    Messages:
    21,453
    Likes Received:
    2,117
    Joined:
    Nov 18, 2007
    Location:
    CT
    don't think so... he's sleeping
     
  11. nootrac22

    nootrac22 Well-Known Member VIP

    Messages:
    4,331
    Likes Received:
    131
    Joined:
    Mar 16, 2007
    Location:
    exeter pa
    I've herd the same things about the screws, I think it was from Turbo&Auto. Might be worth looking into.
     
  12. Speedracer228

    Speedracer228 ......

    Messages:
    1,610
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Feb 25, 2004
    wow that blows, my sister's 06 mazda 3 just shit her engine out a few days ago... but it might have been because the last shop she had her oil changed at didnt tighten the filter and it fell off:ph34r:
     
  13. GlassHeadlights

    GlassHeadlights West West Yall

    Messages:
    4,066
    Likes Received:
    71
    Joined:
    Oct 24, 2007
    Location:
    Calgary, AB
    I know another guy with a 03 Mazda3 and his computer went after like 30,000 miles. Cost him $1000 to get it running again.
     
    Last edited: Nov 14, 2008
  14. Ethan

    Ethan Well-Known Member

    Messages:
    2,945
    Likes Received:
    98
    Joined:
    Jun 30, 2008
    Whatever you do don't get a freakin Focus there like Neons good at first and then they just fall to pices.
     
  15. E_SolSi

    E_SolSi Member of the 20 nut club Moderator VIP

    Messages:
    30,036
    Likes Received:
    3,970
    Joined:
    Sep 28, 2002
    Location:
    CT
    :werd: :thumbsdown:

    :( fucking thing spun a bearing with 84k on it :(

    :werd: they dont make em like they use ta :wheelchair:
     
  16. Ethan

    Ethan Well-Known Member

    Messages:
    2,945
    Likes Received:
    98
    Joined:
    Jun 30, 2008

    x3 :(
     
  17. TurboMirage

    TurboMirage YEEAAAHHH VIP

    Messages:
    24,579
    Likes Received:
    696
    Joined:
    May 20, 2003
    Location:
    Central, MA
    travs' srt4 has gone through 3 ECUs...
     
  18. Ethan

    Ethan Well-Known Member

    Messages:
    2,945
    Likes Received:
    98
    Joined:
    Jun 30, 2008
    New cars are the reason i don't buy later than 95. FUK OBD2!!!

    There a pain in the arse! Even tho im looking into a 99 Civic Si Coupe :)
     
  19. jamesA

    jamesA Well known pissed off telephone guy VIP

    Messages:
    16,127
    Likes Received:
    1,020
    Joined:
    Aug 10, 2003
    If you treat it like shit, I'm not surprised. It's unbalanced as hell and it required a compact balancer for it to even rev out to 6300... which is low as shit.

    Beat the hell out of an engine and it's going to fail eventually. Continue doing it, and you're just a fucking idiot.
     
  20. Airjockie

    Airjockie Watanabe Whore!!!

    Messages:
    11,238
    Likes Received:
    166
    Joined:
    Jan 21, 2003
    Location:
    Meriden, CT, USA
    just say you swerved to miss a deer on the road, over reacted, lost control, and that re-enforced concrete wall had no business getting in the way of your car.


    insurance, then go get new car.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page